Op vakantie met twee kinderen van 3 en 1 jaar oud, niet te ver weg, maar wel met de auto, want dan kunnen alle spullen mee. Dat is waar onze vakantieplannen mee begonnen. Al snel kwamen we uit bij Noord-Frankrijk, en dan in de omgeving van Parijs. Door een eerdere goede ervaring met Eurocamp, een verhuurder van onder andere stacaravans en tenten, besloten we wederom via hen te boeken; camping La Croix du Vieux Pont in Berny-Riviere. Om de vakantie compleet te maken, kozen we voor de Nijntje caravan, zodat wij en de kinderen van alle gemakken voorzien zouden zijn.

Dan is het zover en vertrekken we voor de rit van een kleine 5 uur. Uiteraard als echte Nederlanders met de fietsen achterop, want wat moeten we zonder? Eenmaal aangekomen op de camping kunnen we dan eindelijk gaan kijken naar de caravan. Het Nijntje gehalte is hoog, maar de volwassenen zijn ook zeker niet vergeten. Als de kinderen zich vermaken in het Nijntje speelhuisje en met het Nijntje speelgoed, rusten papa en mama heerlijk uit in de hangmat! Zowel het terras als de plek zelf kan afgesloten worden door middel van een hek, wat toch een stukje extra zekerheid geeft. Alle veiligheidsmaatregelen voor kinderen zijn ook in de caravan getroffen, dus voor stopcontacten en open kasten hoeven we ook niet bang te zijn. De loopfietsjes worden volop gebruikt en ook de bolderwagen maakt overuren.

Op de camping is er volop vertier. Er is een groot, deels overdekt zwembad, een water met een strandje en er zijn meren. Op verschillende plekken zijn er speeltuintjes en voor een dag met slecht weer is er zelfs een binnenspeeltuin. Eurocamp verzorgt ook veel animatie op de camping.

Van knutselen, boogschieten en familiezwemmen tot leren fietsen; er is van alles te doen. Ook onze kinderen vermaken zich prima bij het Fun Station. Gelukkig hebben wij de fietsen bij ons, want de animatietenten van Eurocamp bevinden zich aan de andere kant van de camping, wat toch zeker wel een kleine 20 minuten lopen is. Bovendien geeft het ook nog leuke aandacht want de veelal Engelse toeristen zijn weinig fietsen gewend, en al helemaal niet met twee kinderzitjes er op.

Na twee dagen van de camping genoten te hebben, besluiten we om ook de omgeving te gaan verkennen. Op een klein half uur rijden bevindt zich het grote en mooie kasteel van Pierrefonds. Voor 7,50 euro per volwassene brengen we een bezoek. Met een klein uur staan we weer bij de poort. Op de terugweg stoppen we bij de grote Intermaché in Soissons, daar is net iets meer aanbod dan bij de supermarkt in het dorp. Nu we de smaak te pakken hebben besluiten we de volgende dag ook weer een bezoek te brengen aan een kasteel. Na het standaard ochtendritueel van de verse croissants en baguette met salami stappen we weer in de auto. Dit keer is de bestemming Chateau de Coucy.

Ook hier kan voor een kleine vergoeding, 5,50 euro per volwassene, een bezoek gebracht worden. Van buitenaf ziet het er niet erg bijzonder uit, maar we worden aangenaam verrast. Via trappen en tunnels komen we in de verschillende delen van het kasteel, welke van buitenaf niet zichtbaar zijn. Zowel voor ons als de kinderen is het een geweldige ervaring. In de maanden juli en augustus worden er zelfs ridderspelen nagedaan, wat een groot spektakel schijnt te zijn.

Wat uiteraard niet kon missen was een bezoek aan Disney. Dit ligt op een kleine anderhalf uur rijden van de camping. Om niet elke keer heen en weer te moeten rijden, hadden wij een nachtje in hotel New York in Disney geboekt, met twee dagen entree in beide parken. Voor zowel de kinderen als de ouderen was het (weer) een grote belevenis. Space Mountain, It’s a small World, Buzz Lightyear, de Parade, we kwamen tijd te kort. Wat was het heerlijk om na twee leuke maar drukke dagen in Disney binnen anderhalf uur weer terug te zijn op de camping.

Het andere uitstapje dat echt niet mag missen als je op deze camping verblijft, is een bezoek aan Parijs. Vanaf de camping gaat er een dubbeldekker bus naar deze stad. Vooraf moet bij de receptie een reservering gemaakt worden. Enigszins sceptisch over de prijs , 68 euro  met z’n vieren, besloten we toch hiervoor te kiezen. En gelukkig maar, want zodra we de drukte bij de stad naderden en de periferique opreden, waren we blij dat wij veilig en rustig in de bus zaten.

Rond half elf werden we afgezet in de stad bij Palais de Congres, waar we ons om kwart voor zeven ’s avonds weer moeten melden. Met twee buggy’s en stevige wandelschoenen lukt het ons om veel hoogtepunten op deze dag te zien: de Ark de Triomf, de Eiffeltoren, Champs Elysees, Louvre, Pont des Arts; de brug met de slotjes, Notre Dame en Park du Luxembourg. Het bleef vooral bij bezichtigen, we wilden ons niet aan de lange wachtrijen wagen. Aan jonge kinderen hebben ze in deze stad goed gedacht, met de vele afgesloten speeltuintjes. Uiteraard hebben we ook genoten van heerlijk brood van de patisserie en een heerlijk ijsje van Amarino. Stipt op tijd meldden we ons ’s avonds weer bij de bus die ons weer keurig afzette bij de camping.

Na een paar rustige dagen op de camping, gaan we toch nog een keer op pad. Op een klein uur rijden afstand van de camping bevindt zich Le Chemin des Dames, een weg welke zowel in de Eerste als de Tweede Wereldoorlog een belangrijke rol gespeeld heeft en waar veel gevochten is. De weg gaat langs militaire begraafplaatsen, herdenkingsbeelden en naar de Caverne du Dragon, waar we een bezoek brachten aan een ondergronds gangenstelsel.

Op de terugweg maken we nog een stop bij Fort de Condé, ook een belangrijk spilpunt tijden de Eerste Wereldoorlog. Ook hier worden we weer blij verrast tijdens ons bezoek. Van buitenaf is weinig te zien, maar eenmaal voorbij de poort blijkt er veel goed bewaard gebleven van het fort.

Na twee weken zit onze vakantie er helaas weer op. Wij hebben genoten van deze mooie en ruime camping, onze mooie en praktische stacaravan en de indrukwekkende omgeving. Veel mensen maken op deze bestemming een tussenstop om vervolgens door te reizen naar het zuiden en komen dan helaas niet toe om de prachtige omgeving te verkennen. Zelfs wij kwamen met twee weken tijd te kort.

Hoofdkantoor

Abr. van Royenstraat 91  2202 EM Noordwijk

071 - 3610500  www.txlbeuk.nl  noordwijk@travelxl.nl

voor openingstijden, kijk bij het betreffende kantoor

Noordwijk

2202 EM Noordwijk

071 - 3618703

zakenreizen@travelxl.nl

Schrijf u hier in voor onze nieuwsbrief

Subscribe to our mailing list