Art Deco district at night
Miami Beach

Yesss, Florida it is!

Studiereis Travelplanner Janet Ammeraal

Yesss, Florida it is! Een geweldige studiereis met 24  reiscollega’s uit het land. We gaan op ontdekkingstocht door het exotische staatje van Amerika. Het eerste deel van deze reis staat in het teken van Kissimmee, the place to be om magische momenten te beleven in Orlando’s pretparken. Van Walt Disney World tot SeaWorld en het Kennedy Space Center. Ga je mee de achtbaan in? Naast de vele pretparken heeft Kissimmee nog meer te bieden en ook dat gaan we ontdekken! Zo stap je in voor een zinderende airboat ride en wie weet spot je schildpadden, alligators en vele vogelsoorten. Na de vele adrenaline kicks is het tijd om in de auto te stappen en richting de Westkust van Florida te rijden. Fort Myers is de volgende bestemming met het prachtige Sanibel Island. Hier geniet je van rust en natuur en de stranden zijn hier hagelwit en watertandend mooi! We sluiten af in Miami…de stad waar alles kan. Van het wereldberoemde Art Deco District met haar historische gebouwen naar sfeervol Coconut Grove en het hippe South Beach. Ready to go?

Na de lange vlucht houden we het rustig vanavond in ons verblijf Appartementen Regal Oaks – a CLC World Resort in Kissimmee, een prachtig Resort met een heerlijk zwembad en super mooie appartementen/villa’s !!

De volgende ochtend is het tijd voor een aantal hotel bezoeken, waaronder het Melia Orlando Suite Hotel,  Legacy Vacation Resort en  SpringHill Suites Orlando  in Kissimmee .En daarna is het tijd voor een  beetje actie! Aan het einde van de ochtend rijden we naar Downtown Celebration voor een leuke fietstour. Celebration is een bijzonder stadje, gesticht in 1996 door The Walt Disney Company in een poging om de ideale leefomgeving van de toekomst te bouwen.

Aan het begin van de avond vertrekken we naar Disney Springs! Disney Springs is het winkel- en uitgaansgebied van het Walt Disney Resort en bestaat uit vier kleinere gebieden: West Side, The Landing, Town Center en Marketplace. Hier zijn restaurants van topklasse te vinden, er is entertainment en vele winkels om te shoppen, waaronder de grootste Disney Store ter wereld. Hier gaan we dineren in het iconische restaurant Paddlefish in een nagebouwd, modern en luxueus Stoomschip! Uiteraard is er ook de tijd om zelf even rond te kijken in Disney Springs.

Zet je Mickey of Minnie Mouse oren maar vast op…we gaan naar Walt Disney World Resort vandaag! We vertrekken op tijd zodat we de volledige dag de tijd hebben om op ontdekking te gaan in het Magic Kingdom Park en Disney’s Animal Kingdom Theme Park. En hoe! We krijgen een VIP tour met gids zodat we zoveel mogelijk kunnen zien en zoveel mogelijk ‘rollercoasters’ kunnen testen.

Het Magic Kingdom bestaat uit zes betoverende landen vol fantasie en wonderen waar spannende avonturen kunnen worden beleefd en sprookjes tot leven komen. Er zijn meer dan 40 attracties waaronder het Cinderella Castle dat ’s avonds wordt verlicht door een spectaculair vuurwerk. De kleintjes hebben plezier in Dumbo The Flying Elephant en voor een echte adrenaline kick stap je in Space Mountain, deze achtbaan neemt je mee door de donkerste uithoeken van het universum! Onderweg loop je ongetwijfeld de vrolijke Disney vrienden Donald Duck, Mickey Mouse, Goofy en vele anderen tegen het lijf.

Disney’s Animal Kingdom Theme Park is een plek waar je allerlei wezens ontmoet die leven op onze wereld én in onze verbeelding. Ontdek alle dierenavonturen, lieve wezens en spectaculaire shows en attracties in vijf onvergetelijke landen. Zo kan je een highspeed trektocht maken door de Himalaya! In de avond laten we de wondere Disney wereld achter ons en rijden we, moe maar voldaan, terug naar Kissimmee.

De volgende dag weer vroeg op pad naar Wild Florida Airboats & Gator Park in Kenansville. Reddingsvest aan en oorbeschermers op…maak je klaar voor de Airboat ride! Kenansville ligt letterlijk in the middle of nowhere aan een meer/moeras en daarmee de perfecte plek om krokodillen en andere wilde dieren te spotten. Tijdens de Airboat ride scheuren we over het water met de speciale moerasboot, die perfect is om door ondiep water te varen op hoge snelheid. Na de boatride genieten we nog van de lunch en het kleine dierenparkje.

In de middag staan de huurauto’s klaar in Kissimmee en is het tijd om naar de prachtige westkust van Florida te rijden richting Fort Myers. De rit naar de westkust neemt de verdere middag in beslag en tegen het einde van de middag komen we aan bij ons nieuwe overnachtingshotel: The Outrigger Beach Resort*** aan Fort Myers Beach.

De volgende ochtend stappen we vroeg in de auto en rijden richting het Pink Shell Beach Resort & Marina****. Hier starten we met een uitgebreide ‘Breakfast on the Beach’ at Jacks met een geweldig uitzicht op zee, gevolgd door een rondleiding door het ruim opgezette resort met uitgebreide spa. Hierna rijden we door naar het mooie Sanibel Island, het schelpenparadijs en een van de best bewaarde geheimen van Florida! Het is een prachtig eiland met brede witte zandstranden, wuivende palmbomen en tropische bloemen en planten. Sanibel wordt altijd samen genoemd met Captiva Island, het noordelijke deel van het eiland en zit min of meer aan elkaar vast. De natuur is hier prachtig en leent zich perfect voor een kayak tour! Onder leiding van een ervaren gids maken we een mooie tocht waarbij we veel over de omgeving te weten komen.

Een kayak avontuur maakt hongerig…tijd voor de lunch bij het South Seas Island Resort. Dit luxe resort ligt op Captiva Island en beschikt over een eigen 9-holes golfbaan die behoort tot de top 5 van ’s werelds beste korte banen. Na de lunch nemen we ook een kijkje op het resort. Het is een geweldig mooi resort met prachtige stranden, een eigen jachthaven waar de zeekoeien ronddobberen, mooie zwembaden voor jong en oud.

Aan het begin van de avond vertrekken we richting The Fish Tale Marina voor een Sunset Cruise langs Fort Myers. We gaan 1,5 uur cruisen door Enero Bay, we genieten van een spectaculaire zonsondergang en we zien zelfs dolfijnen! Dus….sit back and relax. We sluiten de avond af in de Fish Tale Marina met een diner bij Waterfront Dining.

We vertrekken vroeg voor het laatste gedeelte van de reis…let’s go to Miami! De ochtend hebben we nodig om van Fort Myers richting Miami te rijden en tegen het einde van de ochtend arriveren we bij ons laatste overnachtingshotel: RIU Plaza Miami Beach****.

Vlak voor RIU Plaza Miami Beach stopt de Trolley Bus, we pakken de Middle Beach Loop lijn en vertrekken richting South Beach! Hotel Pestana South Beach**** is een kleinschalig hotel met authentieke Art Deco invloeden. Een heerlijk plekje met een mooie locatie en één van de populairste hotels  in Miami. Na dit bezoek pakken we wederom de trolley bus en zakken nog iets zuidelijker af. Bij het Bolivar Restaurant staat een gids op ons te wachten voor de South Beach Food & Art Deco Tour! We gaan genieten van de lekkerste hapjes, bijzondere architectuur en historie van het beroemdste stukje Miami: het Art Deco District.

Pastelkleurige gebouwen, hotels en gezellige terrassen, het Art Deco District in South Beach is het kloppende hart van de stad. Het Art Deco Historic District is het gebied in het zuiden van Miami Beach dat afgebakend wordt door 6th Street in het zuiden, het strand in het oosten, Alton Road in het westen en Collins Canal in het noorden. Het gebied telt bijna duizend historische gebouwen die stammen uit de jaren ’20 en ’30 van de vorige eeuw en worden gekenmerkt door vele pasteltinten en neonverlichting. Ocean Drive is zonder twijfel het hoogtepunt van het district met prachtige architectuur, sfeervolle terrasjes, vele mensen en de mooiste droomauto’s!

De volgende morgen brengen we een bezoek aan  het verderop gelegen Hotel Four Points by Sheraton***1/2. Hier genieten we allereerst van een uitgebreid ontbijtbuffet en daarna krijgen we een rondleiding door dit comfortabele hotel dat direct aan de Boardwalk en het strand gelegen is. Hierna vertrek naar Downtown Miami, naar de Bayside Marketplace. We gaan aan boord op één van de jachten van Island Queen Cruises om langs de waanzinnige skyline van Downtown Miami te cruisen in Biscayne Bay! Miami Beach, de haven van Miami, Fisher Island en “Millionaire’s Row” zullen ook niet ontbreken. Langs de “Millionare’s Row” zijn de huizen van de rich & famous te vinden.

Na terugkomst in de haven is er kort de tijd om een kijkje te nemen in The Bayside Marketplace. Dan is het tijd om heerlijk te gaan lunchen en dat doen we bij The Gates South Beach – a DoubleTree by Hilton****. Dit hotel is strak en trendy, heeft een toplocatie en er heerst een ontspannen sfeer. Na dit bezoek gaan we terug naar RIU Plaza en is er tijd om je op te frissen. We zijn in Amerika en Amerika staat bekend om zijn enorme shopping malls, dus…it’s shopping time! Op ongeveer een half uurtje rijden met de auto ligt Aventura Mall waar je naar hartenlust kunt shoppen…van Zara tot Chanel, Victoria’s Secret en Adidas. Neem dus niet al teveel kleding mee uit Nederland en laat een plekje vrij in je koffer voor nieuwe aankopen!

Hoofdkantoor

Abr. van Royenstraat 91  2202 EM Noordwijk

071 - 3610500  www.txlbeuk.nl  noordwijk@travelxl.nl

voor openingstijden, kijk bij het betreffende kantoor

Noordwijk

2202 EM Noordwijk

071 - 3618703

zakenreizen@travelxl.nl

Schrijf u hier in voor onze nieuwsbrief

Subscribe to our mailing list